Öppet hus på Bessemerskolan

Bessemeskolans har öppet hus sista lördagen i november, om du inte har tid att besöka oss just då är du alltid välkommen att kontakta någon av våra studievägledare för möjlighet att besöka oss på annan tid.

NIU innebandy har ett eget öppet hus i början av november varje år för dig som är intresserad. Bessemerskolan finns även representerade på den årliga gymnasiemässan i Gävle under oktober.

• Vi på Bessemerskolan har 12 nationella program, 4 introduktionsprogram samt anpassad gymnasieskola. Mer om våra program
  • Bessemerskolan har även 3 idrottsinriktningar: RIG-orientering, NIU-bandy och NIU-innebandy.

• Under hösten, oftast vecka 43, kommer skolan att bjuda in kommunens åk 9 elever.
  • Besöket kommer bestå av information, möte med elever, elevaktiva moment och en tydlig gemensam struktur som speglar Bessemerskolans alla program och möjligheter.

Elev för en dag - Prova-på-dag

• Under våren kommer skolans program att erbjuda grundskolornas elever till "Elev för en dag".
  • Upplägg och program kommer att delges studievägledarna på grundskolorna under hösten.
  • Elever som är intresserade av en prova på dag hos oss kan anmäla sitt intresse här...
    Anmälan Elev för en dag Öppnas i nytt fönster. senast 240424