Skolstart och upprop läsåret 24/25

Till Elev och vårdnadshavare

Vi hälsar gamla som nya elever välkomna till ett nytt läsår på Bessemerskolan, vi ska tillsammans arbeta för att du som elev ska trivas och få en god utbildning.

OBS!
Resande elev
ska ansöka och hämta ut sitt busskort innan skolstart annars behöver du själv bekosta resan till och från skolan. Ansökan gör du via din kommun.

Viktigt för ny elev, att vårdnadshavare och elev fyller i E-tjänsten gällande Datoröverenskommelsen och Skolans ordningsregler innan skolstart (öppnar 7 augusti)

Skolstart och upprop för elever i åk 1

På uppropsdagen kommer Du att vara tillsammans med Din mentor för genomgång av schema, visning av lokaler mm.

Tisdag 20 augusti, kl: 09.00
Bessemerskolans matsal Industrivägen 7

Barn och fritidsprogrammet – BF
Bygg och anläggningsprogrammet – BA
El och energiprogrammet – EE
Fordon och transportprogrammet – FT
Försäljning och serviceprogrammet - FS
Industritekniska programmet – IN
Vård och omsorgsprogrammet – VO

Tisdag 20 augusti, kl. 10.00
Bessemerskolans matsal Industrivägen 7

Ekonomiprogrammet – EK
Estetiska programmet - ES
Naturvetenskapsprogrammet – NA
Samhällsvetenskapsprogrammet – SA
Teknikprogrammet – TE

Skolstart och upprop för elever i åk 2 och 3. Lokaler för dagen meddelas av mentor via teams.

Åk 2 Tisdag 20 augusti kl 09.00

Åk 3 Onsdag 21 augusti kl 09.00

Skolstart och upprop för elever på Introduktionsprogrammen. Vi träffas i Entrén på Industrivägen 6

IM Åk 1 Tisdag den 20 augusti, kl. 09.00

IM Åk 2–3 Tisdag den 20 augusti, kl. 12.00

OBS! En del elever kommer att få ett separat brev hemskickat från skolan, där andra tider för skolstart gäller.

Skolstart och upprop för elever i Anpassad gymnasieskola. Vi samlas i verksamhetens lokaler.

Tisdag den 20 augusti kl. 08.15